0
KOŠÍK JE PRÁZDNÝ
Přejít do košíku

Battle royale horečka: Fortnite a PUBG dominují trhu, ostatní chtějí kus koláče.

Jestli se alespoň trošku pohybuješ v herním světě, pravděpodobně už jsi o fenoménu battle royale her slyšel. Počátkem minulýho roku ho odstartovalo PUBG neboli také PlayerUnknown’s Battleground – název, který se nikomu nechce psát, natož vyslovovat, a hra se následně probojovala na první příčku podle hráčů na Steamu, ze který ji jen tak někdo nesrazí. Později se přidalo Fortnite, jehož tvůrci si uvědomili, že původní záměr vytvořit zombie hru se stavěním pevností dneska nikoho nezajímá a naskočili do battle royale vlaku. Desítky milionů hráčů zkrátka začalo bavit bojovat s 99 dalšími o to, kdo na ostrově přežije jako poslední nebo vyrazit do boje společně s četou kámošů.

 

Fortnite

Battle Royale nejdříve vypadalo jako nějaký bezcílný pokus, jenže studio Epic Games mělo v rukávu hned několik triků.

Například zkušenosti.

Tito vývojáři dostali na trh už fakt hodně her a vyvíjí také Unreal Engine, na kterým běží řada ostatních titulů. Fortnite tak po technické stránce nabídlo hned při vydání výrazně lepší technický stav než konkurence v podobě PUBG a kromě toho vyšlo na obě důležitý konzole - Xbox One & PlayStation 4.

Nesmíme opomínat ani nulovou cenovku, která nováčky v battle royale žánru spolehlivě nasměrovala k Fortnite. Přece jen, když za zkoušku nic nedáš (kromě čekání na stažení), tak se jedná o mnohem zajímavější nabídku, než si kupovat hru za 30 euro.

Asi nepřekvapí, že se Fortnite povedlo staršího konkurenta překonat a aby si Epic Games náskok udrželo, vydalo hru také pro mobily. PUBG v mobilní příchuti již stihlo vyjít také, ale jedná se o oddělenou záležitost od hlavní verze.

 

 


 

Herní průmysl si úspěchu všiml také.

Battle royale se zatím vyhnulo gigantům herního průmyslu. EA, Ubisoft či Activision ještě do rozjetého vlaku nenaskočili. Už se stihly objevit spekulace, že Ubisoft pověřil studio stojící za The Division, aby prozkoumalo, jak battle royale zpracovat. Activision zase skrze zástupce prohlásil, že si trendu “všimli”.

Menší vydavatelé a studia už se pokouší ukousnout alespoň část obřího koláče. Například zdarma hratelné Paladins připravuje režim Battlegrounds inspirovaný právě battle royale hrami. Závodní Free-2-Play akce Crossout dostala battle royale režim jen pár dnů zpátky. 

Dobrým příkladem je i studio Boss Key Production, který založil jeden z hlavních tvůrců Gears of War série a minulý rok vydalo arénovou střílečku LawBreakers. Ta hráče moc nezaujala a několik dnů po oznámení o ukončení vývoje studio znenadání vydalo zdarma Radical Heights přes Steam. Asi už tušíte, že nová hra je taky battle royale. I přes nulovou cenu se ji ale zatím nepovedlo získat významný počet hráčů.

Určitě bude zajímavé sledovat, jakým stylem se do žánru pokusí proniknout velcí vydavatelé. Odpovědí bychom se mohli dočkat v červnu, tradičně proběhne megalomanská výstava E3. Celá situace připomíná mánii okolo MMORPG her, které odstartoval úspěch World of Warcraft.

 

 


 

Vyzkoušej si battle royale na vlastí myš nebo gamepad.

Níže najdeš stručnej přehled vybranejch battle royale her.

PUBG –  duchovní otec žánru, dostupný pro PC a Xbox One za 30€.

Fortnite: Battle Royale –  nejpopulárnější zástupce, zahraješ si zdarma na PC, Xbox One, PlayStation 4 a iOS.

Radical Heights –  novinka stylizovaná do 80. let minulého století, zdarma, zatím pro PC.

H1Z1 –  hra, která tu byla první, nedokázala ale zaujmout masy hráčů a od začátku roku je dostupná zdarma, najdeš ji na Steamu.

 


 

 

Sleduj náš YOUTUBE

Sleduj náš Youtube

Omrknout v novým okně

Objev podobné články

Historie "cheatingu"
Vraťme se dnešním článkem trošku do historie. Cheatování a další formy podvádění byly součástí videoher od samého …
Dočíst celý
5 + 1 Nejlepších arkád, u kterejch si pravděpodobně nechal svý mládí.
Dneska už se to zdá neuvěřitelný, ale existovaly časy, kdy hrací automaty byly pro děti v herně, a ne pro závisláky v knajpě. Postupně se kultovní…
Dočíst celý
První energetická kryptoměna je tady: Shock Coin!
V článku „Big Shock!” life už pronikl i do tvý image a E-Shop je tady!“ je vidět, kam až to naše značka dotáhla. Big Shock! pronikl i do…
Dočíst celý