0
KOŠÍK JE PRÁZDNÝ
Přejít do košíku

Kamión, Dakar a Big Shock! Čti rozhovor s Martinem Macíkem

Dneska na našem Big Shock! blogu vítáme Martina Macíka! Kdo, že to je? To si snad děláš srandu ne?! Přece náš Shockhunter jezdec a kamioňák v jednom! Se svou žlutou Liazkou brázdí všechny možný povrchy a extrémní závody, jako třeba Rallye Dakar!  Chceš vědět víc? Víš vůbec, co takovej extrém obnáší? Proč je Martin tak hustej a jakou roli v tom hraje Big Shock!? Tak se začti do tohohle shockujícího rozhovoru!

 

Nazdar Martine! Nebudeme zdržovat a jdeme na to.

Jak tě vůbec napadlo vrhnout se na závodní dráhu? A co že zrovna kamión, jeden by řekl, že si tím něco kompenzuješ, hmm?

Dobrá otázka na rozjezd! :-D Já si tím asi kompenzuji svoje malé auta, jelikož jsem ambasador značky MINI a co vám budu povídat, je to celkem rozdíl.

Jinak je to naprosto jednoduché. Za prvé to máme v rodině, takže jsem u závodění vyrůstal a proč kamion? Když vidíte 10 tun těžký auto skákat, driftovat a přejíždět věci, které prostě nejsou možné, zamilujete se taky. Už takto jezdím od 21 let a stále mě to překvapuje a baví! 

 


 

Kolik ti bylo, když ses rozhodl, že chceš dát takovej extrém jako je Dakar?

Já myslím, že 19. Přišel za mnou táta, jestli ho nechci navigovat na nové soutěži v Rusku, řekl jsem, že ano, udělal jsem si papíry na kamion, dovezl jsem ho ze Sedlčan až do Kazaně (to jsem se naučil řídit) a pak už to bylo všechno hrozně rychlý.

 


 

Jak se na něco takovýho vůbec trénuje?

Obtížně! Jedna věc je, že musím co nejvíce sedět za volantem, pokud možno závoďáku, se kterým pojedu danej závod. To v ČR moc nejde, takže se to aspoň snažím nahradit na lokální trati v Sedlčanech.

K tomu jezdíme po Evropě po menších závodech (Španělsko, Polsko, Maďarsko) a k tomu Afrika. Jezdíme tam zhruba na 3 týdny trénovat a pak na jeden závod v roce. Všechno celkem s Dakarem budou skoro 25 000 km ročně, to už je slušná porce i mezi světovou špičkou.

Pak je k tomu fyzický trénink a spolupráce s vlastním trenérem. Fitko 5x týdně, kde jedeme jak s železem, tak cardio. Pak mám nově i svého fyzioterapeuta, se kterým se zaměřujeme na zpevnění těla jako celku, balanc, koordinace a hlavně mě dá do kupy, když je potřeba. Občas trochu trpim! :)

 


 

Pověz nám o ostatních závodech. Máš nějakej oblíbenej?

Určitě Španělsko. Nedá se to s Dakarem srovnat, to vůbec ne, ale je to krásnej závod nedaleko Valencie u městečka Teruel. Nádherná krajina, dlouhé etapy, spousty fanoušků a náročná trať. Pro mě je celé závodění taková jedna zábava, i když jsem profík. Nemohl bych to bez toho dělat. Takže na žádný závod nejedu z donucení.

 


 

Jak a kdy si nejvíc v průběhu závodu shockoval sám sebe?

Jaj, tak to je přibližně 10x denně na Dakaru. Dneska se jede hrozná kudla, i když máme omezenou rychlost na 140 km/h. Dojíždíme časy mezi 30 nejlepšími osobáky, který nemají žádné omezení. To říkám jen pro srovnání.

V takovém kvapíku člověk musí udržet obrovskou koncentraci a sem tam to prostě risknete. Nemluvě o tom, že já nevím do čeho jedeme, takže pouze poslouchám slova navigátora a musím si se vším nějak poradit. Proto se několikrát za den pěkně proletíme vzduchem nebo něco trefíme, prostě stát se může cokoliv.

 


 

Piješ Big Shock! v závodech?

Během závodu nemůžu, tam sotva ulovím hadičku od camelbagu, ale mám ho vždy s sebou v kabině na přejezdech nebo v bivaku po dojezdu.

 


 

Na jakých nejvíc shockujících místech si už Big Shock! pil?

To jsou mi otázky. Já myslím, že třeba na vrcholku stametrových dun v Peru se to taky počítá. Nebo třeba v La Paz, nejvýše položeným hlavním městě na zemi. Pak třeba v opuštěné oáze uprostřed africké Sahary.

 


 

Jak je to dlouho co s Big Shock! spolupracuješ? Jak velký význam pro tebe ze začátku tato spolupráce měla?

Já myslím, že už to bude 8 let s celým týmem a já jsem do spolupráce takzvaně vklouzl, až v roce 2013 jako navigátor a 2015 už jako pilot. Začátky jsou vždycky těžké, nikdo nevěděl, co ode mě čekat a já nemám rád slibování něčeho, co nebude, takže vše začalo pomalu a já jsem byl nesmírně vděčný, že mi právě Big Shock! pomohl, i když šel do neprobádaných vod.

 


 

Když se řekne Big Shock Racing, co tě první napadne?

Adrenalin, zábava, práce, dřina.

 


 

Co je tvůj life-goal? Jaký by měl být tvůj největší Shockyourself?

To se asi nemusím ani zamýšlet. Life-goal je mít spokojený a zdravý život, vím, že to zní nudně nebo jako klišé, ale v poslední době po nějaké té operaci a honěním se za něčím, co vlastně postrádá smysl, mě posunulo zase o trochu dál.

A největší Shockyourself? To je taky jasný, vyhrát Dakar!

 


 

Proč jsi pojmenoval svou káru zrovna Franta? Pokecáš si s ním někdy?

To je přeci jasný. Franta je můj nejlepší kámoš, moc neodmlouvá, celkem dost vydrží, a když se mu něco nelíbí, tak mi to pěkně vrátí. I když teď přemýšlím, zda to neměla být Františka… . :-D

Chtěl jsem mu dát nějaké jméno, nazývat ho Liazkou, ze které má tak akorát kabinu, bylo divný a všichni si dávali takový ty cool jména, drsný, povýšený apod. No a já mám rád věci jinak, než ostatní, tak jsem si řekl, jsme Češi, bude to Franta. 

Jen pro zajímavost, teď se mi v dílnách staví nový Karel! :)

 


 

Kde se vidíš za pět, deset let? Chceš rodinu, nebo máš v plánu zůstat věrný Frantovi?

Deset let je ještě daleko, ale do pěti let chci určitě rodinu a vyhrát Dakar. To ostatní už je pomíjivé, to prostě nějak dopadne.

 


 

Kolik svého času věnuješ svým fanouškům? Akce, sociální sítě apod.?

Raději to nebudu počítat, abych se sám nezhrozil, ale je to vážně hodně. Vlastně skoro vše co dělám, dělám pro svém fanoušky, pak pro své partnery a pak teprve pro sebe.

Akcí mám za rok skoro 40, k tomu závody, denní práce na sockách, no prostě je toho hodně. Ale mě to baví, jinak bych to nedělal. Hlavně když člověk vidí, jak to mé fanoušky baví, každý rok přibývají po desetitisících, to je prostě to, co vás žene dopředu! 

 


 

Co považuješ za svůj největší úspěch?

Zatím 5. místo na Dakaru 2018 a uspořádání akce Posedlí Dakarem.

 


 

Jaký to je, bejt nejmladší na Dakaru, a dokonce hned několikrát za sebou? By byl dobrej Shock stát se nejmladším vítězem!

Sakra! To mě ještě nenapadlo… . :) Ani nevím, zda by to tak bylo, vážně ne. Pro mě to nikdy nebylo nic zvláštního. Prostě jsem byl mladší, no a co. Někteří na mě koukali divně, někteří pomlouvali, jak je u nás zvykem, ale mně to bylo jedno, šel jsem si svou cestou!

 


 

Dáme na konec něco oddychového. Umí Franta přehrávat hudbu? Co nejraděj posloucháš?

Umí. Bylo to moje speciální přání na Dakar 2018. Máme na přejezdy sluchátka (motor hrozně řve) a do nich si můžeme pustit cokoliv, co máme v telefonech. Já osobně mám hudební hluch, ale záleží na situaci.

Mám 3 playlisty. Jeden motivační před startem. Jeden na přejezdy, tam jsou všechny hity za posledních snad 50 let a pak jeden na spaní, to jsou slaďárny a soundtracky.

 


 

A teď to vezmem fofrem, žádný velký přemýšlení, krátká a jasná odpověď! Můžem?

Moře nebo hory? Hory
Cos dělal včera večer? Koukal na Hobita
Tvůj největší shock v životě? První Dakar
Máš nějakej koníček, o kterém tvoji fanoušci neví? Smažení palačinek :-D
Paříš nějaký hry? Ano, Dakar 2018 a HoN (Heroes of Newerth).
Kde v zahraničí se ti nejvíce líbilo? Austrálie a Japonsko
Kdyby tvoje rapový jméno bylo Lil + poslední věc, co jsi jedl, jak by ses jmenoval? Lil kobliha :-D
Zelenina nebo maso? MASO
Užil sis tenhle rozhovor? Jasná věc!
Chceš něco vzkázat svejm fanouškům? Mám vás rád a množte se! :-D

 

Díky moc za pokec! Přejeme hodně štěstí ve tvém snažení a shockovém huntění!

 


 

A teď se ptej klidně ty! Máš taky nějakej dotaz, kterej tu ještě nepadl a ty prostě musíš vědět, co na to Martin? Napiš ho do komentářů a my řekneme Martinovi, kterej ti možná taky odpoví!
 


 

Sleduj náš YOUTUBE

Sleduj náš Youtube

Omrknout v novým okně

Objev podobné články

Ollie se šneky na BEDNĚ! JE TO VŮBEC MOŽNÉ?
Ani Vám nevím, kde jsem přišla na tak šílenou trenérku, ale ona mi vždy připraví víkendové vyžití. Teda jen v tom případě, když nezávodím nebo…
Dočíst celý
Adrenalin Challenge je tady! Rozhovor s Ondrou Urbanem.
UŽ JE TO TADY !!! První ze 4 výzev: Adrenaline Challenge zná svý výherce. O těch ještě uslyšíme… Teď, se ale podíváme, kdo je ambasadorem první…
Dočíst celý
Přípravy na Dakar 2021
Tenhle Dakar bude drsnej. Ale ani pandemie, ani brutální nařízení, který budou tento rok panovat v Saudský Arábii to našim klukům nepřekazej. Teda……
Dočíst celý